СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Управління навчально-виховними закладами здійснюють на основі положень Конституції України, Закону «Про освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.
1. Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами.
2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
- Засновник – Шполянська міська рада об’єднаної територіальної громади Черкаської області.
- Уповноважений орган управління - відділ освіти Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області
- керівник закладу освіти –Курій Тетяна Олексіївна.
- колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;
- колегіальний орган громадського самоврядування (рада школи);
- інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Принцип управління - це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.
Закономірності в управлінні школою - це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління.
До них належать:
- залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; --
-закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам;
-залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи;
- залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання;
-залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення;
-закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.
До основних принципів належать:
- принцип прогностичності внутрішкільного управління;
- єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;
- демократизації і гуманізації управління;
- раціонального поєднання централізації і децентралізації;
- єдності єдиноначальства і колегіальності;
- гласності, відкритості управління;
- об'єктивності та інформаційної достатності;
- плановості, перспективності;
- компетентності;
- оптимізації
- системності в управлінні.
УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
- органи колегіального управління школою (конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директору, );
- адміністрація школи (директор, );
- органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет).
Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ
Управління сучасною школою є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками.
Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків адміністрації школи, до якої належать директор .
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування:
учнів (учнівський комітет школи (класу),
учителів (профспілковий комітет, методична рада),
батьків (батьківський комітет школи (класу)
повноваження яких визначає Статут школи.
Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.